Wednesday, December 28, 2005

PROFIL 1- Anders

Anders sa jeg ikke hadde skrevet noe som var morsomt for han å lese(narsissist, akkurat som om denne bloggen eksisterer bare fordi du skal underholdes!) på lenge, så jeg tenkte jeg skulle skrive om ham. Det er jo dømt til å bli morsomt.
Alle tragiske karakterer yter stor underholdningsverdi bare de blir belyst på riktig måte. Så her følger den første profilen på denne siden:

PROFIL 1 - ANDERS - Charlatan eller buddhist? Eller behengt hund?

"Ingenting er implisitt ved mindre jeg sier det"

Hva skal man si om Anders? Hvilken tørre fakta skal man resitere om denne særs kuriøse karakteren? Skal man si han er en tredjedels asiater? Skal vi si han har blondt hår?
Hvis vi sier en av disse to tingene så lyver vi, fordi ingen av disse to utsagnene er sanne. Det var bare en effekt som forsiktig var satt opp, du vet, potretet viste en blond asiater og slik gikk du, leseren, automatisk ut fra at potrettet viste denne personen, denne Anders...
Dette var altså en løgn, akkurat som andre ting som er/var en løgn.
...
Men jeg vet ikke om det var så lett å se at potrettet skal vise en person som er asiater. De eneste asiatiske trekkene er jo øynene og litt nesen. Men det er bare fordi jeg ikke husker hvordan folk ser ut. Du vet når du leser bøker? Jeg klarer liksom ikke helt å se noen av karakterene for meg. Det er litt irriterende. Og det er irriterende når du knuser vinglasset med gulkant med vinflasken eller får urivillig orgasme ved å se på erotiske musikkvideoer, noe som er uheldig fordi du går med hvit bukse.(Dette er en referanse til en slik "skriv inn" spalte for ungdommer i det fantastiske magasinet Top. Jeg er selvsagt klar over at dette nok er en noe esoterisk referanse, men det driter jeg i.) Jeg tror ikke jeg har hatt en ufrivillig orgasme før? Har du?
Skriv inn til oss og fortell alt om din ufrivillige orgasme. Hvis du er hot kan du inkludere bilde, så lenge bilde er av deg og du ikke er asiater...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home