Sunday, December 11, 2005

"But there are no Angels in America! America lacks any religious or racial past!"

Jeg synes dette bloggreiene er vanskelig. Sånn som på forrige innlegg så var bilde større enn det virket, så teksten ble helt usammenhengende og det så veldig uproff ut. Det var litt irriterende.


Her er et bilde fra den fantastiske Angels in America som jeg har sett på i det siste. Filmen er basert på skuespillet med samme navn av Tony Kushner( som er en av mine mange helter) Det er HBO som har backet den, noe som ikke kommer som en stor overraskelse. Hvis Fox hadde gjort det hadde nok filmen hatt et annet navn, som Conservatives in America, eller Dirty Homosexuals Deserve to Die.

Det er mye bra dialog, morsomme observasjoner og tematikk vi alle kan relatere oss til, og med alle mener jeg meg selv. Gud har forlatt himmelen fordi han finner englene sine kjedsommelige. I menneskene, sin minste skapelse, har Gud startet en mulighet for forandring, metamorfyse, en kapasitet til fremdrift. Gud forlater himmelen og drar til New York, både himmel og jord i sjokk.

Hmm, høres egentlig ut som en eller annen dårlig sitcom. GOD GOES TO MANHATTAN. Gud er selvfølgelig en svart mann for å være politisk korrekt. Gud(no pun intended) jeg ser det for meg! Han blir sikkert forelsket i en eller annen afroamerikansk jente som danser hip-hop og jobber på McDonalds og som hjelper alle de svake svarte barna in tha hood slik at de holdes borte fra narkotikum og andre psykotropiske substanser.

"It was like a sex-scene from an Ayn Rand novel"

Erk. Sundays suck!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home